09361263005 info@iranstu.com تایم کاری : 24 ساعت تهران ، ولیعصر

پاورپوینت اختلال اسکیزوفرنی

پاورپوینت اختلال اسکیزوفرنی

سرفصل های پاورپوینت اختلال اسکیزوفرنی

پاورپوینت اختلال اسکیزوفرنی شامل :

  • اختلال اسکیزوفرنی
  • خصوصیات بیمار اسکیزوفرنیک
  • انواع اسکیزوفرنی
  • اسکیزوفرنی آشفته یا سازمان‌نیافته (Disorganized.sch)
  • سایر اسکیزوفرنی‌ها
  • بیوگرافی جان نش

اختلال اسکیزوفرنی

بخشی از پاورپوینت اسکیزوفرنی:

اختلال اسکیزوفرنی

روان‌گسیختگی یا اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی ( Schizophrenia) یک اختلال روانی است که مشخصه آن ازکارافتادگی فرایندهای فکری و پاسخگویی عاطفی ضعیف است.  این بیماری در بین همه بیماری‌های عمده روان‌شناختی از همه وخیم‌تر می‌باشد و معمولاً خود را به صورت توهم شنیداری، توهم‌های جنون آمیز یا عجیب و غریب، یا تکلم و تفکر آشفته نشان می‌دهدو با اختلال در عملکرد اجتماعی یا شغلی قابل توجهی همراه است. در واقع شایع ترین نوع روان پریشی است که در صورت کم توجهی می تواند تبدیل به یک بیماری ناتوان کننده صعب العلاج با عوارض ناخوشایند و خطرناک شود.پاورپوینت-اختلال-اسکیزوفرنی

در این بیماری ها هوش و قوای شناختی به طور نسبی کمتر دچار نارسایی می گردد. اسکیزوفرنی نمونه اصلی از انواع روان پریشی می باشد. به نظر می‌رسد ژنتیک، محیط اولیه، نوروبیولوژی، و فرایندهای روانی و اجتماعی از عوامل مهم مؤثر باشند؛ ۴۰ درصد از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی چپ دست بوده‌اند. به نظر می‌رسد برخی از مواد مخدر تفریحی و داروها باعث ایجاد یا بدتر شدن علایم می‌شوند.

پاورپوینت اختلال اسکیزوفرنی

خصوصیات بیمار اسکیزوفرنیک:

بیمار اسکیزوفرنیک در آن واحد در دو جهان زندگی می کند، یکی جهان تخیلی و تصوری خویش که بر مبنای توهم ها و هذیان ها و نیازهای روان شناختی او شکل گرفته است و دیگری جهان واقعی بیرون است که برای رفع نیازهای فیزیولوژیک خود به آن احتیاج دارد. هذیان، توهم، اختلال جریان فکر، رفتارهای نابهنجار و حالات بدنی عجیب و گاهی نشانه های منفی از جمله فقدان احساس لذت، فقدان اراده، سکوت و گوشه گیری علایم این بیماری را تشکیل می دهند. گاهی بیمار خود را مورد تعقیب و آزار افراد یا سازمان هایی می پندارد (گزند) و یا ممکن است.

 

دانلود باکس

پاورپوینت اختلال اسکیزوفرنی

  • شامل 14 اسلاید
مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...