09361263005 info@iranstu.com تایم کاری : 24 ساعت تهران ، ولیعصر

پاورپوینت بررسی برنامه درسی در یادگیری در دوره ابتدایی

پاورپوینت بررسی برنامه درسی در یادگیری در دوره ابتدایی

سرفصل پاورپوینت بررسی برنامه درسی در یادگیری در دوره ابتدایی

سرفصل پاورپوینت بررسی برنامه درسی در یادگیری در دوره ابتدایی شامل:

  • چکیده
  • کلیدواژه ها
  • مقدمه
  • پیشینه پژوهش
  • برنامه ریزی درسی

پیشینه پژوهش:

بر اساس برخی از مطالعات، در حقیقت آن چه که برای خود اشتغالی بزرگسالان در مناطق روستایی و شهری بصورت بالقوه از سودآوری بیشتری برخوردار است، سواد آموزی و مهارت های محاسبه، دانش کشاورزی و یا تا حدودی دانش علمی است. از نقطه نظر مسائل تعلیم و تربیت، به نظر می رسد برخی از این برنامه های حرفه آموزی اگر معلمان از انگیزه کاری بالایی برخوردار بوده و آموزش موضوعات علمی را با آموزش مطالب نظری برای درک بهتر آن مطالب پیوند داده باشند کم و بیش نتایج جالبی دارند موفقیت آنها در حقیقت تا حدود زیادی به منابعی که در اختیار بوده است بستگی دارد. برنامه های درسی اغلب مورد انتقاد قرار می گیرند و سبب عدم پیشرفت تحصیلی تلقی می شود. معمولا در این امر عوامل عدیده ای دخالت دارند و دانش کم معلم نیز به وضوح یکی از مشکلاتی است که در بعضی از کشورها دلیل شکست برنامه های درسی می باشد. زبان آموزش و زبانی که مواد آموزشی و کتاب ها به آن نوشته می شود از مسائل دیگر است.

برنامه ریزی درسی:

برنامه ریزی درسی، فرایند انتقال و تبدیل تصورات، آمال و باورهای تربیتی در قالب برنامه هایی است که به طور مؤثر موجب تحقق تصورات مورد نظر از طریق انجام این فرایند می گردد. آنچه برای ما با ارزشمند است و به دنبال آن هستیم اغلب با تناقضات زیادی همراه هستند “حتی درون محیط آموزشی و تحصیلی”. برنامه ریزی درسی در بافت تربیتی، فرایندی است که به دنبال تحقق ناگفتنی های معینی است. یکی از گروههایی که دائما در این فرآیند در گیرند، معلمان می باشند (2008 ,Farmahini). معلمان به ناچار با طیف وسیعی از گزینه هایی که می توانند در انتخاب، تاکید و زمان بندی رویدادهای برنامه درسی بکار گیرند، مواجه هستند.

 عوامل موفقیت در برنامه ریزی تحصیلی:

گرچه برنامه ریزی در حوزه ها و عرصه های گوناگون، از جمله برنامه ریزی ورزشی، خودسازی و تهذیب، درسی، تحقیقی، امور زندگی مسائل اجتماعی، و غیره مطرح است ولی به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه تحصیل و مطالعه و نقش کلیدی آن در سایر عرصه ها، در این مقاله به برنامه ریزی تحصیلی عنایت و توجه بیشتری شده و بیشتر به مباحث برنامه ریزی تحصیلی پرداخته شده است(ابدی و زمانی، ۱۳۸۸). عناصر اصلی و مراحل یک برنامه ریزی تحصیلی خوب و منطقی عبارتند از:

تعیین هدف

رعایت اولویت ها

نظم

استقامت و پایداری

یادداشت کردن برنامه درسی

شناخت هدر دهنده های وقت

حضور فعالانه در کلاس درس

دانلود باکس

پاورپوینت بررسی برنامه درسی در یادگیری در دوره ابتدایی

  • شامل 27 اسلاید
مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...